Uppstartsträff Cykelgruppen 5 april

Kom med och engagera dig för cykling i Stockholm. Vi hoppas kunna koppla ihop er som vill engagera er för cykeln som transportmedel. Onsdag 5 april har vi uppstartsträff för länsförbundets Cykelgrupp där vi kommer prata vad vi kan göra för att hjälpa för cykling inom Stockholms län.

Cykeln är ett av våra mest klimatsmarta och hälsonyttiga sätt att transportera sig. Vi vill gärna förbättra och förenkla möjligheterna att använda cykeln.

Träffen är på föreningens rikskansli på Åsögatan 115 i Södermalm, klockan 18:30-20:30. Du behöver inte vara medlem i Naturskyddsföreningen eller Cykelgruppen för att komma på träffen, men du är mycket välkommen att bli medlem.

Exempel på vad gruppen kan göra:
– Sprida information och inspiration för att främja cykling
– Ordna cykellagningsdag
– Ha kontakt med politiker/kommuner för att underlätta för cyklingen i trafiken
– Testa cykelsträckor (testa en cykelsträcka och kommunicera till kommunen hur sträckan kan förbättras)
– Ordna cykelkurs för nybörjare
– Göra cykelevents
– Sociala medier
– Representera föreningen på cykeltillställningar
– Jobba för att underlätta att ta med cykeln i kollektivtrafiken
– Ordna cykelutflykter för att visa på goda exempel
– Utreda elsparkcykelns varande och icke-varande (mikromobilitet)
– Uppmärksamma Internationella bilfria dagen, fredag 22 september 2023

Vi bjuder på fika.
När? Onsdag 5 april klockan 18:30
Var? Naturskyddsföreningens rikskansli på Åsögatan 115, Södermalm
Hur? Du behöver inte förbereda dig, men fundera gärna på saker du skulle vilja göra för cykling 🙂

Läs mer i Facebookevenemanget här. Det är ingen föranmälan till träffen, men klicka gärna i eventet att du tänkte gå, så vi får ett hum om hur många som kommer.