Gröna Kilarnas Dag

Fira Gröna Kilarnas dag – söndag 19 maj 2024!

Mer information kommer.

Tidigare år

Gröna kilarnas dag på Bogesundslandet På Gröna kilarnas dag kombineras den årliga spaningsrundan på Bogesundslandet. Stora Slottsrundan (8,5 km) och ev. Askrikerundan (5,5 km). Enkla skötselåtgärder på plats och större behov noteras. Matsäck. Buss 681 Söderhamnsplan 11.09. Anmälan: Jan Holmbäck 070-719 22 00. Naturskyddsföreningen i Vaxholm. kl 11.20 – cirka 15.

Ekhagar och strandängar på Gålö En vandring i ett av länets största hagmarksområden tillsammans med Bosse Björnsäter. Vid Stegsholm på Gålö blandar sig ekbevuxna beteshagar, löv[1]och barrskogar, strandängar och bergsknallar och närheten till Östersjön gör sig hela tiden påmind. Samling kl 11:35 Stegsholm. Storstockholms naturguider. Ca 5 km, 4 timmar

”Biologiska mångfaldens dag 2020” (22 maj) och ”Gröna Kilarnas dag 2020” (24 maj) med oss!
Maj är en underbar tid att vistas i naturen, och vad är bättre än att då följa med på en utflykt till ett
spännande naturområde eller att lära sig några nya fågelläten vid en fågelsjö? Kanske just du följer med på någon av de aktiviteter
som arrangeras – listan för 2020 hittar du här.