Handla miljövänligtnätverket Stockholms län

Handla miljövänligtnätverket i Stockholms län är ett nytt regionalt nätverk som vill främja samarbete kring olika teman och aktiviteter kopplade till konsumtion och ett hållbart liv. Tanken är att även hjälpa kretsar och medlemmar där det finns intresse, särskilt där kretsen saknar en egen Handla miljövänligtgrupp. Aktiviteter som flera grupper och kretsar jobbar med är klädbytardagar, miljövänliga veckan, butiksundersökningar, utställningar och information till konsumenter.

Under hösten 2023 börjar vi bygga upp ett nätverk för Handla miljövänligtgrupper och enstaka medlemmar i länet. Är du nyfiken på att vara med? Mejla: hmvlanskontakt.sthlm@outlook.com

Tips lappa och laga

Handla miljövänligtgruppen i Stockholm har sammanställt en tipslista på aktiviteter för dig som vill återbruka mer och lära dig lappa och laga saker. Se tipsen i PDF-format till höger.

Kontakt Handla miljövänligtnätverket Stockholms län: hmvlanskontakt.sthlm@outlook.com