Föreläsningar och utbildning

Vi tror på lärande för, av och med naturen, för ökat engagemang i naturvård, miljöskydd och omställningsarbete. Vi jobbar med folkbildande insatser och utbildning i syfte att öka nivån av kunskap om biologisk mångfald och klimat hos oss alla i Stockholms län.

Lärande tar form på olika vis. Hos oss kan du få stöd i lärande insatser på flera sätt. Nedan hittar du vad vi gör, och hur du själv kan engagera dig och inspirera andra genom pedagogik och folkbildning.

• Föredragshållare, workshopledare och faciliterareKontakta oss om du vill ha stöd i att arrangera en föreläsning eller liknande. Vi har ett brett kontaktnät av kompetenser inom olika klimat- och naturrelaterade ämnen. Vi hjälper också till med stöd i pedagogiska metoder och facilitering.

• Natursnokarna Vi stöttar all natursnoksverksamhet som sker och som vill startas upp inom länet. Natursnokarna är Naturskyddsföreningens verksamhet för barn och deras vuxna. Natursnokarnas ledord är att vi leker och lär och bara är ute tillsammans i naturen. Alla är välkomna att bli natursnok och natursnoksledare.

• Här kan du se vilka natursnoksgrupper som finns i Stockholms län.

• Verksamhet med pedagogisk inriktninglänsförbundet arrangerar filmvisningar, studiecirklar, föreläsningar, workshops, guidningar med mera, och gör gärna detta i samverkan med andra. Håll koll i kalendern till höger eller på vår Facebooksida efter aktuella arrangemang.

Vår verksamhetsutvecklare, Johanna, jobbar primärt med den pedagogiska verksamheten hos Länsförbundet. Är du nyfiken på pedagogisk verksamhet inom något av ovanstående teman, eller har du funderingar på annat inom pedagogik? Välkommen att maila på johanna.anemalm@naturskyddsforeningen.se

Mer information om vår naturguidesverksamhet, Storstockholms Naturguider, hittar du här.