Vilda Grannar-utställning och Klimatfestival!

Klimatfestivalen “Klimatfestival För 17!” sker 4-6 oktober i Bagarmossen och Skarpnäck. Naturskyddsföreningen är med på många sätt. Bland annat deltar Länsförbundets klimatgrupp under lördagens Omställningsmässa, och Handla miljövänligt-nätverket bjuder in till klädbyte.

I Bagarmossen Folkets Hus visas utställningen Vilda Grannar under hela festivalen. Invigning av utställningen sker på fredagen då Johanna Anemalm (verksamhetsutvecklare på Länsförbundet) och Helena Lundmark (verksamhetsledare skola, Naturskyddsföreningen riks) berättar om utställningen och projektet Vilda Grannar. Under söndagen sker en musikworkshop i utställningen, tillsammans med Länsförbundets verksamhetsutvecklare, musikgruppen Tree Oh! och textförfattaren Andrew Simms. Vi kommer att genom musik och texter få uppleva förundran för naturen och för våra vilda grannar.

Ingen föranmälan krävs till någon av aktiviteterna, välkommen förbi på Klimatfestival För 17!

Mer information om skolprojektet Vilda Grannar: Vilda grannar – Naturskyddsföreningen (naturskyddsforeningen.se)