FILM – När skogen tystnar

UTSÅLT – Biljetterna är slut

Välkommen på filmkväll, 21 mars kl 17:30 på Bio Rio, Hornstull!

Exklusivt tillfälle att se ”När skogen tystnar” – en dokumentär om vår vildmark som krymper. Urskogarna försvinner, den biologiska mångfalden minskar i Sverige – vad det betyder för oss? Före filmen berättar Malin Sahlin, sakkunnig på Naturskyddsföreningen, om utmaningarna för den svenska skogen.  En unik möjlighet att se äventyraren Marcus Aspsjös viktiga film. Kvällen arrangeras av Naturskyddsföreningen i Stockholms län samt Fältbiologerna.

Om filmen:
Vildmarken krymper i en oroväckande takt här i Sverige och de orörda skogarna blir färre samt tystare när den biologiska mångfalden håller på att försvinna. Äventyraren Marcus Aspsjö gav sig iväg för att finna svar på hur situationen ser ut och vad vildmarken egentligen betyder för oss människor. Genom en 300 mil lång resa på en SUP (Stand Up Paddleboard) längs med Yukonfloden i en av vår världs sista stora vildmarker, Alaska, samt genom intervjuer med några av de människor som sliter allra hårdast för att bevara den mest orörda naturen i vårt land, har nu Marcus återvänt med de intryck han samlat på sig.

Gratis för medlemmar i Naturskyddsföreningen och Fältbiologerna. Övriga: 100 SEK/person.
Först till kvarn! Anmälan är bindande.

17:00           Avprickning i dörren mot anmälningslista
Möjlighet att köpa fika m m.

17:30           Föredrag. ”Ekologiskt hållbart skogsbruk i Sverige och om skogen som lösning på miljö- och klimatutmaningar” med Malin Sahlin, sakkunnig på Naturskyddsföreningen.

18:30 – 19:45       FILM: När skogen tystnar

Dokumentär: När skogen tystnar (2018) Längd: 75 minuter Medverkande: Marcus Aspsjö
m fl. Produktionsbolag: Three piece media production Regissör: Victor Dunerman Daggberg  Språk: Svenska