Påverka verkligheten

FULLSATT – tyvärr får vi inte plats för fler.

Vi träffas och lyfter det DU brinner för.

nk_paverkaverkligheten_snfsfr

Lördag 12 december kl. 09.00-16.00

Välkommen på en dag med syfte att ta vara på lokalt engagemang. Vill du driva natur- och miljöfrågor och få stöd i det du vill göra genom Naturskyddsföreningen och Studiefrämjandet?

Vi diskuterar olika sätt att driva sakfrågor inom natur och miljö. Välj bland länsaktuella frågor, eller annan fråga du brinner för och hitta likasinnade. Ange när du anmäler dig vilken eller vilka frågor som sporrar dig.

Exempel på aktuella områden:

• Biologisk mångfald • Energi • Hav/marina miljöer • Integration • Hållbar stadsutveckling * Livsmedel Jordbruk • Kemikalier • Klimat • Opinionsbildning • Skogsfrågor • Utbildning

Alla är välkomna!
Vi bjuder på fika och vegetarisk lunch – du ställer upp med ditt engagemang.

Dagens program

• 09.00 Fika
  • 09.30 Välkommen och presentationsrunda
  • 10.15 Vilka miljöfrågor bör prioriteras? Presentation och diskussion kring olika tänkbara sakfrågor och tips om politisk påverkan – Svante Lundquist, Naturskyddsföreningens rikskansli
  • 11.00 Vad kan Studiefrämjandet hjälpa till med?
  • 11.30 Lunch
  • 12.30 Din viktigaste fråga, med en konkret metod att nå målet. Grupparbete med fika.
  • 15.00 Redovisning av grupparbetet och det framtida arbetet. Vad gör jag härnäst?
  • 16.00 Slut

Tid: Lördag 12 december kl. 09.00-16.00

Plats: Studiefrämjandets lokaler, gamla brygghuset på Norrtullsgatan 12N, i närheten av Odenplan. Du hittar karta här

Påverka-verkligheten_banner