Länsstämma 2019

Lördag 6 april kl. 09.30-15

Var: Naturskyddsföreningens rikskansli, Åsögatan 115
Lördagen den 6 april är det dags för stämma i länsförbundet. På förmiddagen träffar vi Staffan Laestadius, professor emeritus i industriell utveckling vid KTH och senior rådgivare i den partipolitiskt oberoende tankesmedjan Global Utmaning. Han berättar om sin nya bok "Klimatet och omställningen" och vi får möjlighet att ställa frågor och diskutera boken och dess budskap tillsammans. Efter lunch är det så dags för stämman. På stämman kommer vi anta nya stadgar. Riksföreningen har tagit fram nya stadgar som togs på stämman i juni förra året och länsförbund och kretsar uppmanas att anta de nya stadgarna.Längst ned på denna sida hittar du stämmohandlingarna.
Inbjudan till stämman (PDF)
09.30 Fika och mingel
10.00 Föredrag och diskussion Staffan Laestadius berättar om sin bok "Klimatet och omställningen". Föredraget hittar du här.
12.00 Lunch
13.00 Länsstämma. Mötesordförande är Andrea Söderblom-Tay
Efter stämman: Kort information om Naturskyddsföreningens Riksförening, Mårten Wallberg.
15.00 Avslutning

Allmän information
Din krets kan utse följande antal ombud till länsstämman:
• Upp till 1 000 medlemmar, 4 ombud
• 1 001 – 2 000 medlemmar, 5 ombud
• Mer än 2 000 medlemmar, 6 ombud
Alla medlemmar är välkomna att närvara.

Anmälan senast 2 april
Anmäl dig till Karin Schmidt,  karin.schmidt@naturskyddsforeningen.se, eller mobil 070-5790055. Uppge om du kommer som ombud för en krets samt om du är med hela dagen, bara på förmiddagen eller bara på eftermiddagen. Har du frågor? Kontakta Beatrice Sundberg, beatrice.sundberg@naturskyddsforeningen.se, telefon 08-644 52 70. Länsförbundet bjuder på fika och vegetarisk lunch. Är du vegan eller har några allergier, ange det när du anmäler dig så fixar vi det. Ingen kostnad.

Vägbeskrivning
Ta tunnelbanans gröna linje till Medborgarplatsen. Ta uppgången mot Folkungagatan. Väl på Folkungagatan, gå över övergångsstället och fortsätt Götgatan framåt (söderut) ett par kvarter. Sväng vänster in på Åsögatan. Gå efter 20-30 meter in genom den grind som finns på vänster sida, sedan genom porten som finns i vänstra hörnet tvärs över gården.

HANDLINGAR till stämman:

med reservation för ändringar