Länsstämma 2017

Lördag 8 april 09.45 -16.00

Inbjudan som PDF

Var: Naturskyddsföreningens rikskansli, Åsögatan 115

Välkommen till 2017 års länsstämma!
Under förmiddagen får vi en föreläsning om förekomsten av mikroplast i Östersjön och våra stora sjöar. Efter lunch börjar stämmoförhandlingarna.
Alla intresserade medlemmar är välkomna.

PROGRAM
09.45 Samling och kaffe
10.00 Välkommen och info om dagen
10.05 Anna Kärrman berättar om mikroplaster - Hur mycket är det? Var kommer det ifrån? Vad kan vi göra åt det?
 Anna Kärrman är universitetslektor på Institutionen för naturvetenskap och teknik på Örebro universitet. Fokus i hennes forskning är flourkemikalier, PFAS-ämnen och mikroplaster.
 Bensträckare och fruktpaus när det passar.
12.00 Lunch

Länsstämma
13.15 Stämma inklusive diskussion om länsförbundets verksamhet
15.30 AvslutningALLMÄN INFORMATION
Din krets kan utse följande antal ombud till länsstämman:
• Upp till 1 000 medlemmar, 4 ombud
• 1 001 – 2 000 medlemmar, 5 ombud
• Mer än 2 000 medlemmar, 6 ombud

Anmälan sker till katrin.hammarlund@naturskyddsforeningen.se eller 070-234 01 17. Uppge om du kommer som ombud för en krets samt om du är med hela dagen, bara på förmiddagen eller bara på eftermiddagen.
Länsförbundet bjuder på fika och vegetarisk lunch. Är du vegan eller har några allergier, ange det när du anmäler dig så fixar vi det.
Tid: Lördag 8 april kl. 09.45-15.30
Plats: Naturskyddsföreningens rikskansli, Åsögatan 115
Kostnad: Ingen kostnad.

VÄGBESKRIVNING
Ta tunnelbanans gröna linje till Medborgarplatsen. Ta uppgången mot Folkungagatan. Väl på Folkungagatan, gå över övergångsstället och fortsätt Götgatan framåt (söderut) ett par kvarter. Sväng vänster in på Åsögatan. Gå efter 20-30 meter in genom den grind som finns på vänster sida, sedan genom porten som finns i vänstra hörnet tvärs över gården.

HANDLINGAR till stämman: