Om oss

Naturskyddsföreningen i Stockholms län arbetar med regionala miljöfrågor, stöttar engagemang och lokal verksamhet samt ordnar naturguidningar genom den egna organisationen Storstockholms Naturguider. Vi har också flera arbetsgrupper som bland annat arbetar på temana skog, cykling, klimat och vatten. Föreningen har fler än 60 000 medlemmar. Vi har vårt kansli i Bagarmossen Folkets Hus.

Läs mer under fliken ”Engagera dig i föreningen” om du är nyfiken på att komma med och göra skillnad!

Många av våra evenemang kommer upp på vår Facebooksida eller i aktivitetskalendern på förstasidan. Är du medlem, bosatt inom Stockholms län och har registrerat din mejladress får du vårt månatliga utskick som du också kan läsa online här: Månadsbladet.

Inom Stockholms län finns 25 Naturskyddsföreningen-kretsar som är egna föreningar med egna styrelser och arbetsgrupper. De flesta kretsar är uppdelade efter kommungränser. Kontakta gärna din krets om du är intresserad av att engagera dig lokalt.